2 Ekim 2013 Çarşamba

Agatha Christie // On Küçük Zenci


    Bu kitaba bayıldım. Okuduğum Agatha Christie romanlarının içinde en çok bunu sevdim. Gerçi şunu da belirtmeliyim ki şuana kadar sadece altı tane A.G. romanı okudum. (Küçükken okuduğum Koltuktali Ölü'yü saymazsak). (A.G. romanlarının hepsi birbirinden harikadır eminim ki ama On Küçük Zenci'nin her zaman özel bir yeri olacak benim için).
   Bu kitabı sevmemin nedenlerinden biri katili tahmin etmekte en çok zorlandığım Agatha romanı olması.Sonunda gerçekten hiç tahmin etmediğim (aklıma en son gelecek insan) biri çıktı katil. Dolayısıyla diğer romanlarına oranla daha bir zevkle, daha bir heyecanla okudum. Yani anlayacağınız katil benden uzaklaştıkça okuma zevkimde doğru orantıda arttı. Eğer Agatha okuyorsan Hercule Poirot'un dediği gibi gri hücrelerini çalıştıracaksın. Onlara sahip değilsen vay haline.
  Kitapta açıklanmamış/açıklayamadığım noktalar da yok değil. Spoiler vermemek için katilin ismini vermeden ona X diyelim. Katilimiz kurbanlarını nasıl seçti? Kurbanlarının kendinleri dışında kimsenin bilmediği sırlarını nereden öğrendi? (Bazı kurbanlar için geçerli olan durum). Diyelim ki bazı ... (spoiler) sayesinde, suçlu olduklarından emin olmasada süpheli olduklarını öğrendi. Ama bu kurbanlar asla açık olarak suçlanmadılar, suçlananlar da aklandı. Hatta bazıları suçlarını yasal yollarla işlemişlerdi. :) Peki neden bu kişiler? Belkide fazla irdelemeden keyfini çıkarmak lazım kitabın. 
   Son olarak bu "On Küçük Zenci'ye ne olduğunu merak edenler: Kitaptan ufak bir alıntıyla kendilerini bilgilendirelim.




 On küçük Zenci yemeğe gitti,
        Birinin lokması boğazında tıkandı. Kaldı dokuz.
Dokuz küçük Zenci geç yattı,
Sabah biri uyanmadı. Kaldı sekiz.
Sekiz küçük Zenci Devon'u gezdi,
Biri geri dönmedi. Kaldı yedi.
Yedi küçük Zenci odun yardı,
Biri baltayı kendine vurdu. Kaldı altı.
Altı küçük Zenci bal aradı,
Birini arı soktu. Kaldı beş.
Beş küçük Zenci mahkemeye gitti,
Biri idama mahkum oldu. Kaldı dört.
Dört küçük Zenci yüzmeye gitti,
Birini balık yuttu. Kaldı üç.
Üç küçük Zenci ormana gitti,
Birini ayı kaptı. Kaldı iki.
  İki küçük Zenci güneşte oturdu,
   Birini güneş çarptı. Kaldı bir.
     Bir küçük Zenci yapayalnız kaldı.
     Gidip kendini astı. Kimse kalmadı.


                                                               Mutlu okumalar :)


                                

2 yorum:

  1. Kitabın anatomisi gerçekten ilginçmiş. Bilgilendirdiğin için sağol. Fakat katilin hiç umulmayan birisi haberi, okumak isteyen için dezavantaj olacaktır.

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim.
    Katile gelince, benim için beklenmedik olan X iken senin için Y asla katil olamazmış gibi gelir.Ayrıca kastım şu. Okuduğum Agatha Christie romanlarında genelde katili tahmin ettim ve doğru çıktı. Bu kitapta ise katil hakkında fikir yürütemedim. Zaman zaman her birinden şüphelendim. Tek bir kişi üzerinde yoğunlaşamadım. Katilin hiç beklemediğim bir kişi olduğunu bunu düşünerek yazdım.

    YanıtlaSil

Muhteşem Yaratıklar / Muhteşem Karanlık / Muhteşem Kaos - Kami Garcia / Margaret Stohl (EPSİLON YAYINEVİ )

Bu yazıyı yazmamın sebebi kitabın konusunu anlatmak,yorum girmek bla bla değil aslında. Amacım biraz stres atmak,beyin hücrelerime yayı...