15 Ekim 2013 Salı

YAKUT KIRMIZI


Yakut Kırmızı - Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer 
(Rubinrot - Liebe Geht Durch Alle Zeiten)

Kerstin Gier

Pegasus

351 sayfa

Nisan 2013, İstanbul







Birkaç gün önce bu seriyi okuduğumdan söz etmiştim sizlere. Tahmin ettiğim gibi dayanamadım ve 3. kitabını da aldım. Hala okuyorum. Onu okumaya devam ederken ilk kitabın tanıtımını yapmanın zamanı geldiğini farkettim. Öncelikle kısaca kitabın konusundan bahsedersek: Gwendolyn henüz 16 yaşında bir genç kızdır. Düşlediğinin aksine sırlarla dolu bir ailenin üyelerinden biridir. Buna rağmen normal bir hayat sürmektedir. Ta ki günün birinde yıllardır bunun için hazırlanan kuzeni Charlotte'nin değil kendisinin 12. ve son zaman yolcusu olduğunu öğrenene kadar. Bundan sonra hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır çünkü o Yakut'tur. Bir anda kendini 18. yüzyıl Londrası'nda bulunca her şeyi anlamıştır. Tüm bunların üzerine bir de Gideon(11. zaman yolcusu) ile tanışınca her şey daha da karmaşık bir hal alır.



Bence okunması gereken bir seri. Özellikle fantastik türü gönül vermiş biriyseniz ilginizi çekecektir. Olayların çok ağır ilerlediğini düşünsemde okurken hiçbir anında sıkılmadım. Aksine büyük bir zevkle okudum.
Gideon tam bir soru işareti. Onu anlayamayan bir tek Gwendolyn değil açıkcası. Okuyanlarda da bir soru işareti bırakıyor. Gwendolyn'i sevip sevmediğini de gerçekten hiç belli etmiyor. Elapse* oldukları zamanlarda daha fazla aksiyon yaşanmasını isterdim açıkcası. Birçok yönden eksik kalmış roman. Ama  tüm basitliğine rağmen kendini büyük bir zevkle okutturuyor.
Üç kitaplık bir seri olmasına rağmen çok kısa bir zaman dilimini kapsıyor. Dolayısıyla da olaylar ağır gelişiyor. Sanki üçüncü kitabın sonralarına kadar ağır bir şekilde ilerleyecek ve sonunda büyük bir patlama yaşayacak gibi. Tabi bu benim fikrim. Okumadan neler olacağınız bilemeyiz. Her şeye rağmen okumadan geçilmemesi gereken kitaplardan. Fazla bir beklenti ile de okumazsanız büyük bir zevk alacağınızın garantisini verebilirim.

ALTINI ÇİZDİĞİM YERLER:

Ex hoc momento pendet aeternitas.
(Sonsuzluk bu andadır.)


Aslanın pençesini körlet! Zaman ejderi.
Doyur dünyayı kendi yavrusunun canıyla;
Kaplanın çenesinden sök o keskin dişleri.
Alevlerden dirilen ankayı yak kanıyla.

William Shakespeare, XIX. Sone


"Zaman, çatlaklardan oluşan lanetli kader parçacıkları,
düzeltmek için dünyaya geldiğin." Hamlet

William Shakespeare



*Elapse: Olası zaman sıçramaları başladığında kronografla birkaç saatliğine hedeflenmiş bir geçmişe gitmek.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Muhteşem Yaratıklar / Muhteşem Karanlık / Muhteşem Kaos - Kami Garcia / Margaret Stohl (EPSİLON YAYINEVİ )

Bu yazıyı yazmamın sebebi kitabın konusunu anlatmak,yorum girmek bla bla değil aslında. Amacım biraz stres atmak,beyin hücrelerime yayı...