18 Ocak 2014 Cumartesi

Kiera Cass - Beni Seç / The Selection Series Book #1


    Finalleri atlatmış bir final mağduru olarak geri döndüm. Uzun süredir yoktum yine, yok sınavlar yok Kocaeli - İstanbul arası her gün git gel ne bende hal kaldı yazacak ne de yazmam için gerekli olan şeyi yapamamak. Evet doğru duygunuz sevgili kitap severler. Finaller sağolsun günlerdir kitap bile okuyamıyordum. Beni Seç ise birkaç haftadır kitaplığımın bir köşesinden boynunu bükmüş bana bakıyordu. Ben de dayanamadım geçen hafta sonu, dur biraz ara ver derslere de oku şu kitabı, dedim kendi kendime. Aynı gün içerisinde de bitirdim kitabımı ama ancak bugüne kısmet oldu kitap hakkında yazmak. Neyse geç olsun güç olmasın...
   Asıl konumuza yani kitabımıza dönersek. Bayıldım ben bu kitaba, bir solukta okudum kendisini. Elit (Seriyi bilmeyenler için 2. kitap olduğunu belirtelim.)  elimde olsa onu da okurdum hemen. Özellikle Crossfire serisinden sonra iyi geldi bana bu kitap.
   Öncelikle kısaca konusundan bahsedelim: Illea adında bir ülkede geçiyor kitap. Açlık Oyunları serisinde olduğunu gibi bu toplumda da sınıflar var. Ondan farklı yanı ise burada sekiz tane ayrı sınıf var ve tabi ki Kraliyet ailesi. Her sınıfında kendine ait meslek grupları var. Esas kızımız America ise beşinci sınıfa mensup, şarkı söyleyen bir kızımız.
  Esas oğlanlarımızdan biri olan Prens Maxon'ın ise evlenme yaşı gelmiş, kendine bir eş aramaktadır. Ama bu ülkede eş seçme yöntemi biraz farklı. En azından prensimiz için. Illea ülkesinde yaşayan genç kızlarımız arasından 35 kişi (sözde) kura ile seçiliyor. Seçilen kızlarımız saraya gidiyor ve sarayda kıyasıya bir mücadele başlıyor. Sarayda kalan son kızımız prensin eşi olma onuruna erişecek.
  America ise aslında başka birine aşık olduğunu halde, bazı spoiler içeren durumlar yüzünden seçime katılıyor ve sarayın yolunu tutuyor.

   Benim yorumuma gelecek olursak: En başta da belirttiğim gibi, kitap harikaydı benim için. America'ya dur demek istedim, dur ve Aspen'den uzaklaş. O yol yol değil. Prens Maxon'umuz varken Aspen'i kim ne yapsın? Bu sözlerimle sanırım kimin tarafında olduğumu da belirtmiş oldum sanırım. "Maxon Team" tabi ki.
   En başta her ne kadar prense mesafeli olsanız da aynı America'ya olduğu gibi, onu tanıdıktan sonra bir bakmışsınız Aspen pufff. America ile Maxon arasındaki komik ve eğlenceli ilişkinin sizi cezbetmemesi mümkün değil.
   Bazı noktalarda şaşırıp kalmadım da değil hani. America'dan bazı hareketleri hiç beklemezdim. Ayıca bu kararsızlık ne? Sen Maxon'u seçmelisin America! Aspen'i düşünme bile!
   Sonuç olarak, ben her ne kadar saçmalama moduna geçip kitabı size yeterince anlatamamış bile olsam siz alıp okuyun bu kitabı sevgili kitap severler. Pişman olmayacaksınız.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Muhteşem Yaratıklar / Muhteşem Karanlık / Muhteşem Kaos - Kami Garcia / Margaret Stohl (EPSİLON YAYINEVİ )

Bu yazıyı yazmamın sebebi kitabın konusunu anlatmak,yorum girmek bla bla değil aslında. Amacım biraz stres atmak,beyin hücrelerime yayı...